Měsíc leden nám začínal vzpomínáním na Vánoce i na dárky, které jsme dostali. Připomínkou vánoční
doby nám byl příběh tří králů, kdy jsme kromě různých pohybových her, dramatických vyjádření, kudy
museli asi mudrci projít, nácviku mnohých tématických písní a výtvarného zpracování cest králů,
přichystali i sami nějaký dárek, který jsme přinesli Ježíši, Králi králů.
Sami jsme si vyzkoušeli, jaké to je nosit královskou korunu, zažili si, co znamená být středem
pozornosti, cítili jsme se vyjímeční a vyvolení. Pestrou korunu jsme tvořili jak z dekoračního
materiálu, tak z tvrdého papíru.
Kometa nás pak vedla do vyprávění o vzdálených planetách, různých zemích, lidech, zvířatech a jaké
by to asi bylo, kdybychom se měli vydat na cestu my. Kometu jsme vyráběli pomocí krepového papíru
a suché křídy. Moc se nám povedla.
Velkým tématem měsíce nám bylo i lidské tělo, o kterém jsme se opravdu hodně naučili. Pan doktor
Strava dokonce kontroloval naše svačinky a my soutěžili, kdo bude mít svačinku nejzdravější. To nás
velmi bavilo. Osvojili jsme si pojmy jako prevence, imunita, hygiena a mnoho dalšího. Poznávali jsme i
naše smysly a výtvarně zpracovávali lidské oko.
Probírali jsme ptáčky v zimě, už jich poznáme opravdu hodně. Dozvěděli jsme se, čím je máme krmit
a také jsme jim krmení zavěšovali do krmítek. Jaká byla naše radost, když jsme se druhý den vrátili do
školy a vše bylo spořádáno.
Naučili jsme se další tanec v páru a naši galantní hoši skládali dívkám krásné poklony včetně pukrlat.
Dívky to velmi bavilo a cítily se jako opravdové princezny.
Koncem měsíce jsme dostali krásný dárek v podobě nádherného sněhu, tak jsme si kromě radovánek
venkovních, andělů ve sněhu, koulované, stavění sněhuláků hned i výtvarně ztvárnili zimní městečko
a pomocí celistvé pedagogiky Franze Ketta znázorňovali různými způsoby sněhové vločky a jejich
pohyb, což v nás probouzelo starostlivost a dostávali jsme prostor zakusit si jemnost a ohleduplnost.
Zažívali jsme společně ticho a zklidňování.
Nadále rozvíjíme všechny oblasti vnímání, sluchovou paměť, koordinaci ruky a oka, grafomotoriku a
dokonce už dokážeme soustředěně pracovat v lavicích na zadaných úkolech celých 20 minut a to bez
mluvení. Je vidět, že děláme pokroky a od první třídy nás dělí už opravdu jen čas .